1e druk, 2012
Het boek ‘De Customer Delight Strategie´ van Jean-Pierre Thomassen vertelt het verhaal waarom organisaties zicht moeten focussen op “het overtreffen van verwachtingen van de klant”. Underpromise, overdeliver is het devies. Heden ten dage omschrijven veel organisaties kwaliteit nog als “het voldoen aan de verwachtingen van de klant”. Volgens Jean-Pierre Thomassen is dit achterhaalt en daarom neemt hij je in dit boek mee in de kracht van excellente klantgerichtheid en Customer Delight.
Customer Delight DNA speelt een belangrijke rol in het klant-denken van Thomassen. Organisaties moeten zich beseffen dat een ‘gewoon’ tevreden klant niet goed genoeg. Dit heeft grote consequenties voor de werkprocessen van organisaties. Het overtreffen van de verwachtingen van de klant is geen standaard recept, het is maatwerk. Organisaties moeten processen zo weten te vormen dat medewerkers in staat worden gesteld hun klant continu te verassen en daarmee optimaal te bedienen.
Aan de hand van een veelvoud aan praktische voorbeelden, biedt het boek inspiratie voor alle lijnmanagers, marketeers en kwaliteitsmanagers die op zoek zijn naar de overtreffende trap van klanttevredenheid. De lezer wordt meegenomen in een klantreis waarin emotie, sensitiviteit, creativiteit en positieve energie de boventoon voeren.
“Op zoek naar een aanstekelijk boek dat u in staat stelt de verwachtingen van de klant te overtreffen en klanten om te vormen tot ambassadeurs voor het leven?"
Lees het boek ‘De Customer Delight Strategie’