Faster, Cheaper, Better
Faster, Cheaper, Better
Datum publicatie
2010

Wat als het transformeren van je organisatie om groei en winstgevendheid te verbeteren zo simpel is als het veranderen van 'de manier waarop we dingen hier doen'? Is er een grote kans dat oplossingen - terugdringen van kosten, meer doen voor je klanten, nieuwe klanten werven, innoveren, sneller producten op de markt brengen, beter presteren van je concurrenten - voor het oprapen liggen? Maar als de antwoorden voor de hand liggen, wat is dan het probleem? Waarom worden ze niet direct op maandagochtend opgepakt?


De 9 hefbomen om te transformeren hoe het werk wordt uitgevoerd

In tegenstelling tot meer conventionele wijsheid, is de oplossing niet om langer of meer heldhaftig door te werken om meer te kunnen leveren. Het kan zo simpel (en tegelijkertijd uitdagend) zijn als het ontwikkelen van begrip voor het feit dat de manier waarop een organisatie is georganiseerd en functioneert - de manier waarop het werk wordt uitgevoerd - het erg lastig maakt om de benodigde prestatie te leveren. Zelfs als de medewerkers op een bovenmenselijk niveau zouden werken!

Op basis van meer dan een decennium aan onderzoek naar begripsvorming over hoe het werk wordt uitgevoerd bij bedrijven in elke denkbare sector - van olieraffinaderijen tot softwareontwikkelaars, fabrieken, retail en ziekenhuizen - toont Faster Cheaper Better aan hoe de ongelooflijke kracht van end-to-end processen aangewend kan worden om meer winstgevend en concurrerend te worden.

Michael Hammer en Lisa Hershman bieden de handvaten om de nadruk te kunnen leggen op werk dat echte waarde toevoegt voor de klant, waaronder de verschuiving in perceptie van medewerkers van 'werken met oogkleppen op' naar een 'helikopter-view' van de eigen werkzaamheden. Dit om begrip te kweken voor wat de organisatie nu echt doet en hoe hun rol bijdraagt aan het behalen van resultaten. 

Ook geven zij de instrumenten om die factoren te kunnen meten die het meest kritisch zijn voor het succes van de organisatie en de het kunnen meten van de achterliggende indicatoren. Daarnaast geven zij aan hoe de nieuwe rol van proceseigenaar de ontstane 'eilanden'  in de traditionele organisaties kunnen verbinden om te komen tot een verandering in hoe mensen werken en hoe zij met elkaar omgaan.

Naar boeken overzicht
design: MooiMerk - realisatie: Lucus Websites