2006 (Ned vert.)
Een baanbrekend werk van Jones en Womack, waarin ze ingaan op de basisprincipes voor Lean Consumptie, en laten zien hoe organisaties de verspillingen in dit proces kunnen elimineren. Slechts weinig organisaties zien consumptie als een proces, ofwel een serie gekoppelde activiteiten die vloeiend zouden moeten verlopen voor een tevreden consument.
Lean Consumption
In de bestseller 'Lean Thinking' werd het principe van Lean productie geïntroduceerd: methoden en technieken om verspilling te vermijden aan de productiezijde. In dit vervolg richten de auteurs Womack en Jones zich op de inefficiëntie aan de consumptiezijde. Wat kunt u doen om de contacten met uw klanten sneller en prettiger te laten verlopen?
Consumptie is een proces, een combinatie van producten en diensten die samen de ervaring van de consument bepalen. De taak als leverancier is het om die ervaring voor de klant zo positief mogelijk te maken. Zo begint de aanschaf van een computer al op het internet of met folders, als de potentiële koper bedenkt wat hij wil hebben; vervolgens komen productievergelijking, keuze, aanschaf, levering, installatie en eventuele extra service of reparatie. In elk van die contactmomenten heeft u een belangrijke taak om aan de ervaring van de consument maximale waarde toe te voegen.
'Handboek Lean Solutions' helpt om op een andere manier te kijken naar contacten met en dienstverlening aan de klant en is van toepassing op alle marktsegmenten, productie zo goed als dienstverlening. Dit boek werd door de Financial Times en Goldman Sachs genomineerd voor beste businessboek van 2006.