2009 (5e druk)
De meeste verhalen en teksten over procesmanagement zijn op het lijf geschreven van productiebedrijven. Daarom is het hoog tijd recht te doen aan het eigen karakter van de dienstverlening en in een eigen taal over processen te spreken. Deze 5e druk van Presteren met processen vormt een handreiking voor leden van managementteams en directies uit dienstverlenende organisaties, profit en non-profit, die procesmanagement succesvol willen toepassen.
Procesmanagement voor dienstverlenende organisatie
Het boek Presteren met processen is op het lijf geschreven van dienstverleners, van gezondheidszorg tot uitzendbranche, van overheid tot vervoersbedrijven. Omdat dienstverlening om een eigen aanpak van processen vraagt.
Procesmanagement wordt in de eerste plaats uitdrukkelijk verbonden met het beleid van uw organisatie. U krijgt een visie op procesmanagement aangereikt die u helpt de juiste keuzes met betrekking tot de inrichting van processen te maken. Daartoe wordt onder andere de relatie met het INK-managementmodel gelegd. Tevens gaat de auteur in op de vraag wat certificering (het voldoen aan externe normen, bijvoorbeeld van uw branche of ISO) met procesmanagement heeft te maken.
De implementatie van procesmanagement wordt stap voor stap behandeld. Apart wordt daarbij steeds ingegaan op de rol van het managementteam en de directie. U treft vele praktijkvoorbeelden, tips en valkuilen aan, opgedaan tijdens de jarenlange ervaring van de auteur met de implementatie van procesmanagement in bedrijven en instellingen.