HBO/WO-specifieke thema's
Leven lang leren
Om voorbereid te zijn op een toekomst waarin iemand in zijn leven meerdere functies op de arbeidsmarkt vervult, moeten (oud)studenten goed zijn opgeleid én hun kennis en vaardigheden blijven ontwikkelen. Dit doet niet alleen een beroep op continue curriculum vernieuwing, maar ook op de onderwijsondersteuning.
Het zijn vragen en uitdagingen waarbij procesmanagement (door middel van klantreizen en service blueprints) ondersteunt bij de bewustwording, ontwikkeling en implementatie van innovatieve werkwijzen in de verschillende levensfasen van de klant: de levenslange student.
Internationalisering
Steeds meer Hogescholen en Universiteiten hebben te maken met een sterk stijgende volumestroom van internationale studenten. Om aan de specifieke behoeften van deze groeiende groep studenten te kunnen voldoen, is een goede organisatie van de procesketen van essentieel belang. En dit in continue interactie tussen regulier en internationaal gericht onderwijs.
Door het in kaart brengen van de ‘Customer Journey’ van de internationale student en de werkwijze hierop aan te laten sluiten, heeft de onderwijsinstelling de handvatten om de internationale student beter te bedienen.