-
Sector: Woningcorporaties -
Woonbedrijf ieder1 zorgt voor betaalbare en goede woningen voor mensen met een lager inkomen in de regio Deventer en Zutphen. Met 14.500 woningen biedt Woonbedrijf ieder1 een thuis aan meer dan 40.000 bewoners. Met ruim 200 medewerkers zet Woonbedrijf ieder1 zich dagelijks in om ervoor te zorgen dat de huurders prettig wonen.
-
Toegepaste Oplossingen
-
Aanleiding
De organisatie wil op strategisch vlak breder inzetten richting Service Excellence (met de bijbehorende ambitie om tot de beste woonbedrijven van Nederland te behoren in termen van klantwaardering). BPM Consult is gevraagd om een verbetermethodiek te implementeren en processen te herontwerpen om een hogere klanttevredenheid te bewerkstelligen.
-
Aanpak
De processen (klantreizen) worden in batches getraind en gecoached in zelfstandig verbeteren. Elk klantreisteam levert jaarlijks 4 tot 8 geïnplementeerde verbeteringen op. Daarnaast wordt de procesarchtectuur uitgebreid met de leefwereld van de klant.
-
Resultaat
Ieder1 heeft een eigen, uniforme, breed ervaren verbetermethodiek. Daarnaast is de klant in elk primair proces expliciet in beeld en biedt de procesarchitectuur houvast om gericht verbeteringen door te voeren in de klantbeleving