De best practice blootleggen
Dienstverlening is mensenwerk. Veelal niet fysieke goederen en producten. Een misvatting is dat dienstverlening zich uitsluitend in het professionele domein afspeelt. Ofwel de mens maakt uitsluitend de dienst. Terwijl de organisatie van dienstverlening een evenbelangrijke succesfactor is. Procesmanagement heeft de dienstverlening veel te bieden. Zoals het uniformeren en vereenvoudigen van werkpatronen. En het ter beschikking stellen van best-practices en ervaringen aan alle medewerkers
Uniformeren en standaardiseren
Organisaties bereiken kwaliteitsverbetering door de best practice uit hun kenniswerkers te halen. Uniformeren en standaardiseren brengt de beste werkwijze naar boven, en maakt het werk overzichtelijker. Wij ondersteunen zulke trajecten middels procesherontwerp en faciliteren de dialoog.
Kennismanagement
Harder dan bij productie-organisaties groeit bij diensverleners de afstand tot de kwaliteitsstandaard. Mede versterkt door personeelsverloop en professionele vrijheid. Wij helpen het kennismanagement te organiseren door de best way to work eigentijds te documenteren en beschikbaar te stellen. En structuren in te richten als audits, verbetervisits, sterhouderschap. Zo wordt de basis op orde gehouden.