Procescanvas: programma webinar bekend
Op 10 november komt het Procescanvas uit. Omdat we daar graag op een bijzondere manier aandacht aan willen besteden organiseert BPM Consult op 17 november 2020 om 11:00 een inhoudelijk webinar over deze krachtige procesmanagement tool met onze ervaren consultants Renco Bakker en Willem Spronk.
Samen zijn zij verantwoordelijk voor meer dan 100+ procesherontwerp projecten van RvB tot werkvloer niveau in uiteenlopende branches en begeleiden zij organisatiebrede verbeterprogramma’s gericht op procesgericht werken, denken en samenwerken.
Programma
11:00 Opening
11:10 Verandertrajecten: de meest gemaakte fouten
11:20 Hoe het Procescanvas je stap voor stap kan helpen om
een belangrijke verandering in jouw organisatie te implementeren
11:35 Verloting Procescanvas boeken
11:40 Case: Het Procescanvas inzetten met als doel continu te blijven verbeteren
12:00 Afsluiting
Een korte Q&A volgt na elke spreker en tussen 11:50 en 12:00
Wil je aan de slag met procesverandering in jouw organisatie of onderneming?
Schrijf je dan in voor onze Procescanvas Webinar via deze link.
Over het Procescanvas
Het Procescanvas is een krachtig instrument voor het werken aan een betere organisatie. Het helpt je processen sneller, beter, goedkoper en verantwoorder te maken en te houden.
Steeds meer organisaties beseffen dat ze op een heel andere, veel horizontalere manier moeten gaan organiseren. Ze zien in dat het proces van waardecreatie de motor van hun bedrijf is, en dat daarbij zelfsturing te verkiezen is boven hiërarchie en controle.
Processen vormen het hart van de organisatie, ze leveren immers het product of de dienst waar je als organisatie je bestaansrecht aan ontleent. Maar de transitie naar een zelfsturende, procesgerichte organisatie komt niet vanzelf. Doordacht werken aan betere waardestromen is een kunst.
Dit boek geeft inzicht in het nut en de noodzaak van betere processen. De auteurs beschrijven tal van voorbeelden uit de praktijk en leggen daarbij de link met Lean, agile, zelfsturende teams en klantreizen. Ze laten zien hoe deze principes op elkaar aansluiten én hoe ze elkaar kunnen versterken.