Westland in Control


19/05/2015

Processen verbeteren doe je samen met je klant

Na een periode van verlies draaien worden er eindelijk weer zwarte cijfers geschreven. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoewel de eerste resultaten m.b.v. het doorvoeren van een aantal kleine verbeteringen (quick wins’) snel zichtbaar waren (o.a. inzetten van eigen meetapparatuur en verbeteren van het schouwformulier) waren de echte problemen een stuk hardnekkiger. Je kunt proberen deze zelf aan te pakken, maar je kan er ook je klant bij betrekken. Dat is precies wat het team heeft gedaan. Het begon met een gezamenlijke eendaagse Lean-training en resulteerde customer journey sessie waarbij het proces getoetst werd aan de wensen van de klant. Een mooie impuls om het geïmplementeerde proces continu te blijven verbeteren. Bijkomend voordeel: door proactief mee te denken met de wensen en uitdagingen van de klant bouw je een partnerrelatie op. Hierdoor krijgt het team naast het reguliere werkpakket interessante aanvullende opdrachten gegund. Meer weten? Neem contact op met Jeroen van de Vliert

  • westland_customerjouney.png