Woonbedrijf ieder1 kantelt door


06/07/2017

Bij woonbedrijf ieder1 is het verbeteren met plezier niet meer weg te denken uit de organisatie. Het afgelopen half jaar heeft een groot deel van de klantreisteams de primaire processen gekanteld, waardoor er nu een meer prominente plek voor de klant in de eigen processen is ontstaan. Hierdoor heeft ieder1 nu een beter beeld hoe de klant het proces ervaart en kunnen de klantreisteams daardoor de dienstverlening voor de huurder op specifieke punten verbeteren.

Naast de klantreisteams is het woonbedrijf nu ook gestart met klantcirkels; zelforganiserende teams die de volledige dienstverlening voor huurders in een specifiek stadsdeel aanbieden. Op deze manier staan de medewerkers dichter bij de huurder, weten ze beter wat er speelt en wordt de drempel voor huurders verlaagd om contact op te nemen met het Woonbedrijf omdat ze weten wie ze kunnen benaderen.

BPM Consult denkt op structurele basis mee over de strategische invulling van het verbeteren met plezier en helpt de werkvloer op weg dit te kunnen realiseren.

Meer weten over het continu verbeterprogramma's? Vraag het Willem Spronk.

  • woonbedrijf-auto.png